Spöken...

Kan du inte skriva om vad som hände det där med spöken osv? vore kul att veta :D

Jo det kan jag :)
En gång så var jag & Sofia ute i stallet hemma hos mig. (Har även ett stall här hemma, somsagt) Det finns 3 boxar där inne, och det finns även en dörr ut till själva, ja där typ fyrhjulingen står tex.
Aja, klockan var ungefär 7 på kvällen och det var mörkt. Alla djur och min familj var inne.
Helt plötsligt börjar dörren SKAKA! Skaka, som om den ville in fast det var låst. Och INGET djur kan stå så och skaka, och absolut inte våran katt. Alla i min familj var ju också inne somsagt.
Men vi blev verkligen dörädda, och jag blev alldedes kall inombords och finns en känsla att man är förföljd.
Det där stallet är läskigt, måste jag säga. Och än har vi inte listat ut vad som var den där kvällen..
Usch, jag ryser när jag skriver detta..
Haha, det där låt som värsta spökhistorien, men det är 100% sant! Lovar. Fråga Sofia, om ni inte tror mig ;)

En annan gång var jag och min klass på Hagudden (en udde här i Kil, typ). Där hade det varit en man som hade bott där och hängt sig vid en brygga. Och det fanns även ett hus där, där hade nån finne/finsk blivit inlåst och typ dött där inne. Jag och några kompisar gick dit till dörren på det huset och knackade. Tillbaks fick vi 3 knackningar 20 sek senare! Sen provade vi en gång till att knacka 2 gånger.. Då fick vi tillbaks EN knackning.. Och det kan inte ha varit ett eko för då skulle man väl få tillbaks 2 knackningar istället för en?
Och under hela tiden vi var på Hagudden kände vi oss förföljda och såg skuggor lite här och där.

Mamma har även jobbat på ett hemsökt ställe som heter Apertin. Där är det en tavla som verkligen följer efter en med ögonen, jätteläskigt :s
Har du några spökhistorier att dela med dig av? Kommentera den så kanske den kommer med här på min blogg!



Postat av: Elin

Oooooouuuåååå!



:O

2012-01-06 @ 13:51:31
URL: http://elinahlander.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Jag har varit med om en jätte läskig sak jag med.. Så här var det:

Jag bodde i ett hus på landet, det var för några år sedan och jag var inne själv för dom andra var ute och grillade och jag skulle hämta något inne, kära melon tror jag. Och så plötsligt hör jag fotsteg uppe på övervåningen, först trodde jag att det var mamma eller nån men så ser jag att alla är ute... :/ det var skit läskigt, har hört fotsteg där uppe förut också. Lite tur att jag inte bor där längre...

2012-01-06 @ 14:40:50
URL: http://louisemattssons.blogg.se/
Postat av: Nikita Jareke

Scary! Min syrra tog kort på ett spöke en gång, det var riktigt läskigt!

2012-01-06 @ 18:48:21
URL: http://nikitajareke.blogg.se/
Postat av: Anonym

En dag sov en kompis hon mej o så satt vi o kollade på teve. helt plötsligt skrek hon rakt ut o så sa hon att någon andades på henne, och jag satt en bit bort och innan det hade vi pratat om att det kändes som att någon tittade på oss!

2012-01-07 @ 14:36:49
Postat av: Clara

Ett tag efter att min storebror hade gått bort skulle jag sova i hans rum typ, och så började lampan att glappa typ och när man tittade på lysknappen så rörde den sig!

Det kan ju vara inbillning men det kändes så himla verkligt!!

2012-01-07 @ 14:38:29
Postat av: Hanna

När emma skulle sova över hos mig så skulle vi sova nere i mitt lekrum. Det är små fönster ovanför där maddraserna ligger. Så låg vi och pratade om apertin så vi blev as rädda. Så hör vi liksom hur det knackar, eller naglar som gnistrar mot rutan... Så vi skriker och springer upp till mamma och pappa :p Sen nästa dag så skulle vi gå ner och hämta Emmas grejer,, så såg jag att det såg ut som genomskinliga fötter som springer as snabbt utanför........ vet inte om vi bara inbilla oss eftersom vi hade pratat om apertin osv..

2012-01-07 @ 17:28:33
URL: http://ponniebruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0