Tips att få en bra blogg

Skapa ett beroende hos dina läsare. Du har lyckats bra när dina läsare "dras" till din blogg.
Variera inläggen. Skriv inte bara om utrustning eller djur, tex.
Hellre att du skriver 2 långa inlägg om dagen än 45 korta tråkiga inlägg. Tex "Hej! Nu ska jag äta frukost, sen vet jag inte vad jag ska göra." Det blir bara långtråkigt i längden.
Ha mycket bilder, en blogg utan bilder är bara tråkig att läsa.
Undvik förkortningar, som typ "iaf, isf, sj" m.m. Och undvik att även ha för mycket smileys. Tex: "Hej! :) Idag har jag har jag vart på badhuset ^^ Nu ska jag äta lite ;) Sen blir det att spela Wii :D"
Bjud på dig själv! Man behöver inte vara så seriös, släpp loss och bjud på dig själv.
Ha en fin header och design. Headern är det första inblicket av bloggen, så den ska vara noga gjord.
Låt dina läsare få lära känna dig. Vem är den där tjejen bakom denna bloggen? Är hon en modig person eller är hon feg? Tex.
Stå för varenda ord i bloggen, eftersom det är du som skrivit det måste du stå för det också.
Btw, var det roligt med sådana här "tips" till en bättre blogg? Och jag säger inte att våran blogg är perfekt, för det är den inte. Men jag försöker leva upp till dessa punkter.



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0