Säkerhetsvästar hit och dit

Vad tycker du om frågan om säkerhetsvästar, ska man använda den trots att man inte behöver??
Hej! Säkerhet hit och dit, vad är säkert? Vad är inte säkert? Frågan som många ställer och svarar på. Jag ska försöka dra min åsikt:
Många som inte använder väst säger att det är jätte obvekvämt, håller med till en viss del. I dressyren vill man ju kunna röra sig med hela kroppen, vilket man får svårare för med väst. Själv använder jag inte väst i dressyren. Dock på uteritt och hoppning använder jag ALLTID väst. Spela roll om den är oskön eller inte, bryter man hellre ryggen och kanske ALDRIG kan rida mer än och rida i ca 30-40-50 min med väst?
Dock rider jag ju inte med väst i dressyren för att det är just dressyr. Visst kan hästen börja skena och jag kan ramla av där också MEN det är mitt val och inte någon annans. Det är ditt val om du vill använda den eller inte. Inte någonannans. Och om man ska använda den när man inte behöver? Litar du på hästen så, kan du väl rida utan, fast jag skulle rekommendera att ha den på uteritt och i hoppning. Men det är ditt val!
Detta blev lite grötigt att förklara... Men ni får ta det som ni vill.

Racesafe in my ♥


Postat av: Ida Bolander

Västarna är bara testade mot sparkar och sånt :( Jag rider alltid med väst :D

2011-12-20 @ 20:39:02
URL: http://hoppfreaksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0