En önskan från en läsare

..hur man gör bra headers.
Det är den svåra frågan. Men ni som har GIMP och inte riktigt förstått sig på det - här har ni några tips.

Tips 1 - Ha en personlig font, "din egen" liksom. Ett tips är att ladda ner en font.
Kolla här hur man laddar ner en font.

Tips 2 - Att ha skugga bakom texten blir väldigt snyggt.

Tips 3 - Ha en snygg bakgrund. Här är ett tips hur man får en snygg bakgrund.

Tips 4 - Vill du klippa ut en bild? Kolla här nedan
Kopiera den sen och klistra in den i headern.

Tips 5 - Om du vill ha genomskinlig bild - kolla här nedan.

Spara den i PNG, såhär blev min "testheader"
ful osv.. haha

Postat av: Moa

Hej jag undrar en sak. När man tex. har skrivit en text (du har skrivit Showjumping.blogg.se) så blir det ju en gul och svart kant runt texten? vet du hur man får bort den? (inte så teknisk, vet inte hur jag ska göra. Det är säkert jätte lätt fast jag inte kan) :)

2012-01-06 @ 18:14:22

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0